"."REVISTA PRESEI ONLINE ULTIMILE STIRI DE ACTUALITATE","

Autoritatile integreaza in UE trenurile de calatori dupa o metoda originala. Desfiinteaza denumirile actuale, le boteaza „englezeste” si scumpesc biletele. Despre confort si siguranta nu se zice o vorba. 

Pana la sfarsitul anului, personalul de Falticeni devine istorie. Dupa noua ordine a CFR-ului, trenurile care fac legatura intre orase ale aceleiasi regiuni se vor numi Regio.

Cele accelerate si rapide care mergeau de regula pe distante mai mari si legau intre ele doua ori mai multe regiuni ale tarii vor fi botezate InterRegio.

Singurele neschimbate raman trenurile InterCity, care au fost introduse de 10 ani si care isi pastreaza atat statutul, cat si denumirea.

Planurile Ministerului Transporturilor sunt marete, pentru ca institutia trebuie sa transforme CFR Calatori, compania de stat cu cele mai mari datorii la bugetul de stat, intr-o institutie performanta si eficienta.

Intr-un comunicat de presa, ministerul explica faptul ca, pentru o astfel de metamorfoza, „sunt necesare modificari legislative, modificarea reglementarilor si dispozitiilor profesionale in domeniu, precum si modificarea variantelor tarifare de vanzare si implicit a softului de vanzare”.

Asta va insemna automat costuri enorme pentru Companie, licitatii si contracte generoase pentru firmele din domeniu.

Scumpirile serviciilor CFR pentru Calatori au fost intotdeauna subiect de dezbatere in presa si obiect al nemultumirii populatiei, una dintre cauzele mereu aduse in discutiie fiind lipsa confortului din vagoanele trenurilor sau desele intarzieri ale garniturilor feroviare.

Noile categorii de trenuri, in vigoare de la 11 decembrie 2011

Intercity (IC) – care la randul lor se clasifica in Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC si Intercity Night

InterRegio (IR) – Interregio IR si Interregio Night

Regio (R) – Regio Express, Regio si Regio Urban/Suburban.

Trenurile Intercity Eurocity IC opereaza intre orasele importante, in trafic intern sau international si respecta in totalitate anumite criterii de calitate, iar cele Euronight circula in aceleasi conditii, insa noaptea.

Trenurile Intercity IC opereaza intre orasele importante, circula de regula in timpul zilei, incluzand destinatii internationale, si asigura o viteza medie de minim 60 kilometri pe ora.

In schimb, trenurile Intercity Night circula noaptea si trebuie sa ofere servicii suplimentare de transport cu vagoane dormit si/sau cuseta, iar viteza medie minima este de 55 kilometri pe ora.

Trenuri InterRegio vor opri in principalele gari care asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de calatori si vor avea o viteza medie de 45 de kilometri pe ora.

Trenurile InterRegio Night vor circula noaptea cu o viteza medie de minim 40 km/ora, vor avea vagoane de dormit si/sau cuseta, au opriri frecvente, in majoritatea oraselor din parcurs, si pot avea vagoane ale operatorilor straini si pentru transportul autoturismelor.

Trenurile de tipul Regio Express vor avea functia unor trenuri personale, pentru ca vor asigura transportul pentru arii geografice restranse, la o viteza de minim 35 kilometri pe ora, iar de regula nu vor circula in intervalul orar 23:00 – 4:00.

Trenul Regio este de asemenea ca un personal, respectiv va opri in toate statiile si haltele, va circula cu viteza de minim 35 km/ora, iar serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu.

Trenurile de navetisti se vor numi Regio urban si Regio suburban si vor circula in jurul oraselor, vor asigura legaturile la si de la trenurile InterRegio.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor etichete

%d blogeri au apreciat asta: