"."REVISTA PRESEI ONLINE ULTIMILE STIRI DE ACTUALITATE","

Nave care apar si dispar in largul marilor, echipaje care s-au „evaporat” sau care au murit in conditii pe care nimeni nu le poate explica. Sunt situatii cel putin ciudate care ridica multe semne de intrebare si care-ti dau fiori reci.

Iata o lista cu  cele mai interesante ipoteze legate de disparitia unor nave si a unor echipaje intregi, de-a lungul istoriei.

Ourang Medan

In iunie 1947, de pe nava daneza Ourang Medan erau transmise mesaje disperate de ajutor, in codul Morse. Mesajul suna cam asa: “Toti ofiterii, inclusiv capitanul zac morti prin cabine si pe punte. E posibil ca tot echipajul sa fie mort”. La scurt timp dupa aceea, un alt mesaj, scurt dar infiorator, era transmis: “Eu mor!”.

Mesajele au fost receptionate, iar pozitia navei a fost detectata. Odata ajunse la locul cu pricina, echipajele de salvare au gasit la bordul navei numai cadavre.

Ourang Medan

Sursa foto: http://www.listverse.com

Niciun supravietuitor nu a fost gasit pe Ourang Medan, insa, ceea ce a surprins pe toata lumea, a fost faptul ca toate cadavrele erau inghetate, ca si cand ar fi incremenit instant in pozitia in care se aflau, toate se uitau spre soare, cu bratele intinse, cu gura cascata si cu o expresie de groaza intiparita pe fete. Trupurile nu prezentau urme de violenta.

Mai mult decat atat, echipele de salvare nu au putut cerceta toata nava, pentru ca la scurt timp dupa ce au ajuns pe ea, s-a produs o explozie devastatoare, in urma careia au fost nevoite sa se retraga rapid. In cateva minute nava s-a scufundat.
Soarta vasului Ourang Medan si a echipajului ramane un mister. Cu toate ca nu exista dovezi clare care sa ateste existenta unei nave numite Ourang Medan, multe teorii ale conspiratiei sustin ca vasul actiona sub un nume fals si transporta ceva ce “oficial” nu exista.

Mary Celeste

Cazul navei Mary Celeste este unul dintre ele mai mari mistere din toate timpurile.Despre acest vas s-au gasit si cele mai multe documente. Pana in zilele noastre, evenimentele care au dus la disparitia celor opt membri ai echipajului si a celor doi pasageri sunt subiect de controversa si dezbateri.

In decembrie 1872, nava Mary Celeste intra in stramtoarea Gibraltar, dinspre New York, avand la bord 1701 butoaie cu alcool. Cateva zile dupa aceea, o alta nava, Morehouse, trecea prin portul in care acostase Mary Celeste. Echipajul acesteia a observat ca ceva nu e in regula cu Mary Celeste, pentru ca parea cu totul abandonata. Prin urmare, capitanul a decis sa cerceteze ce s-a intamplat. Nu mica i-a fost mirarea sa constate ca intr-adevar nava fusese parasita. Dar nu oricum. Toate actele, in afara de jurnalul capitanului navei, disparusera. Pe nava nu erau urme ale vreunei violente, dar erau semne clare ca fusese abandonata in graba. Toata incarcatura de pe nava a fost gasita intacta, cu exceptia a noua butoaie.

Mary Celeste

Sursa foto: http://www.listverse.com

In urmatorii 13 ani, pe nava Mary Celeste s-au urcat 17 echipaje, multe dintre ele avand parte de o moarte tragica. Ultimul sau capitan a ingropat-o deliberat, ca sa obtina banii de asigurare. Abia in 2001, epava a fost gasita, dar nici pana in ziua de azi nu se stie cu exactitate daca intr-adevar e vorba de Mary Celeste sau de o nava similara.

Lady Lovibond

La 13 februarie 1748, Simon Reed pleca intr-o calatorie impreuna cu proaspata lui sotie la bordul navei Lady Lovibond, in ciuda superstitiilor ca prezenta femeilor pe nave era de rau augur. Din nefericire pentru Simon, un membru al echipajului s-a indragostit de sotia lui. Gelos din cale-afara, Simon si-a omorat colegul. Curand dupa acest incident, nava ajungea la Goodwin Sands, unde a disparut fara urma.

Lady Lovibond

Sursa foto: http://www.listverse.com

50 de ani mai tarziu, doua vase diferite, care au trecut pe langa Goodwin Sands, au observant nava fantoma. Acelasi fenomen s-a intamplat mai apoi in 1848 si in 1948. Echipajele de pe aceste vase au fost singurele care au vazut-o. Localnicii, nu.

Octavius

Nava Octavius a fost descoperita in 1775. Toti oamenii aflati la bord erau morti si inghetati. Capitanul a fost gasit in cabina, inghetat, la o masa, cu pana in mana, in timp ce scria in jurnalul de bord. Langa el erau o femeie moarta si un copil invelit intr-o patura.

Octavius

Sursa: http://www.listverse.com

Din jurnalul capitanului nu s-au mai putut pastra decat prima si ultima pagina, pentru ca fiind inghetat s-a deteriorat iremediabil. Totusi, s-a putut constata ca ultima notita din jurnal era datata 1762, ceea ce insemna ca nava a ramas in aceleasi conditii in care a fost descoperita, timp de 13 ani.

Interesant este ca de la momentul descoperirii ei, nimeni nu i-a mai dat vreodata de urma.

Young Teazer

Construita in 1813, Young Teazer era o nava americana de comert. La momentul respectiv era considerata una dintre cele mai rapide nave. Soarta ei a fost insa una tragica, pentru ca la bordul ei a avut loc o explozie in care 30 de oameni si-au pierdut viata. Au existat, insa, si sapte supravietuitori care au povestit ulterior ca unul dintre membrii echipajului ar fi fost raspunzator pentru cele intamplate.

Young Teazer

Sursa foto: http://www.listverse.com

Cu toate ca Young Teazer a fost distrusa in totalitate in urma incendiului, ea este subiect de legenda, pentru ca mai multi martori au declarat de-a lungul timpului ca ar fi vazut nava-fantoma cum navigheaza si apoi dispare intr-o explozie puternica. Se spune ca Young Teazer poate fi zarita in noptile cetoase, mai ales in acelea care pica dupa trei nopti de luna plina.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor etichete

%d blogeri au apreciat asta: